Bokningsvillkor
Den som gör bokningen är personligen ansvarig för hela bokningen.
https://www.nortic.se/docs/Villkor_Nortic_Kund_2018.pdf
Klicka på länken för att ta del av Nortics bokningsvillkor.
Dessa bokningsvillkor gäller även vid sjukdomsfall.
Extra avbokningsförsäkring kan tecknas av KLARNA, detta alternativ erbjuds du innan du slutför din betalning.
Allmän information ombord,
- De stolsplatser och bord som gästen väljer vid online bokning är de som gäller för den aktuella kryssningen. Rederiet förbehåller sig dock rätten att vid behov ändra platser för sällskap om behov finnes.
- Bord 26, 27, 28, 29 är handikappanpassade för rullstol.
- Livemusiken är alltid på nedre däck, där är ljudnivån högre än på övre däck.
- Bord 1-25 på nedre däck är fastskruvade i däck. De här borden är lite mindre och det är lite trängre att sitta vid dom.
- Tänk på att boka ”hela bord”, (dvs fyll platserna på ett bord) om ni ej önskar att dela bord med annat sällskap.
- Buffén är framdukad mellan 18.00 till 19.45, efter det serveras kaffe och dessert.
- Då vi beställer färska råvaror utgår vi från en snitt åtgång, vi reserverar oss för att vissa livsmedel på buffén kan ta slut.
- Biljettpriset är baserat på kryssning, underhållning samt buffé.
Inställda avgångar.
Hartford Rederi AB har rätt att ställa in avgångar för kryssning till sjöss på grund av att =
- Befälhavaren anser att det är för dåligt väder, exempelvis alltför friska vindar, höga vågor eller tät dimma.
- Hartford Rederi AB har rätt till att ställa in avgång från kaj pga. tekniska problem som gör att resan ej på ett tryggt sätt kan genomföras.
- Hartford Rederi AB har rätt till att ställa in avgång från kaj pga. naturkatastrofer, krigshandlingar, arbetsmarknadskonflikt. Längre avbrott i vatten- eller energitillförseln, eller andra liknande händelser som ej Rederiet kunnat förutse eller påverka.
Om Hartford Rederi AB ej kunnat genomföra en kryssningsavgång till sjöss pga ovan nämnda anledningar har rederiet rätt till att genomföra eventet till kaj utan att bli ersättningsskyldiga för den inställda kryssningstransporten till sjöss.
Om Hartford Rederi AB ej kan genomföra varken kryssningen till sjöss eller eventet till kaj, återbetalas hela beloppet för biljetten till kunden inom 3 bankdagar. Eventuella merkostnader som kunden fått ersätts dock ej av rederiet. Vid eventuella förseningar kompenserar rederiet ej ekonomsikt.
Vid eventuell avbokning från Rederiet, kontaktar vi alla som gjort bokning via E-post. Det är gästens ansvar att kolla e-post innan avgång.
Eventuell avbokning från Kund görs genom att maila biljett@nortic.se eller via telefon mån-fre kl 09-17 på tel 0455-619700.
Bokningar samt avbokningar accepteras ej via mail, SMS, sociala medier eller muntligt till besättning ombord på fartyget.
Vid charter av hela fartyget eller hel salong ombord, gäller specifika villkor.